Život školy > Archív > Závody dračích lodí

Závody dračích lodí

Městské slavnosti 2009

Pod zvučným jménem "Hot Schiller Peppers" se již podruhé během městských slavností v Pirně zúčastnila smíšená posádka naší školy závodů dračích lodí. Pod heslem "Všichni jsme na jedné lodi" se sešli rodiče, učitelé a žáci; Češi a Němci; bývalí Fetscherovci a Schillerané, aby společně bojovali a ukázali tím, že na našem gymnáziu všichni táhnou za jeden provaz.

Naše posádka sice nemohla konkurovat trénovaným účastníkům jiných lodí a neobsadila žádné z předních míst, ale všichny nás to bavilo a žáci, učitelé a rodiče se vzájemně lépe poznali.

Schon älter ist die Tradition des Wettstreites zwischen Fetscher-Gymnasium und Schillergymnasium, wo seit vielen Jahren deutsche Schüler des einen Gymnasiums gegen tschechische Schüler des anderen Gymnasiums im Drachenbootrennen antraten. Nachdem nun alle unter einem gemeinsamen Dach lernen und sich den Traditionen von Rainer Fetscher und Friedrich Schiller verpflichtet fühlen, wurde die Tradition fortgeführt. Wieder traten deutsche Schüler (Fetscher-Fighter) gegen ihre tschechischen Mitschüler (Hot Schillis), die beschwingt zu einer Polka einmarschierten, in Wettstreit. Knapp gewannen die deutschen Schüler und holten den Schulpokal ins Friedrich-Schiller-Gymnasium.